Kaikki kuvat blogissani ovat google-kuvahaun kautta erinäisillä sanoilla haettuja. En omista copyrightia ilman erillistä merkintää.

maanantai 9. tammikuuta 2012

Vauva-ajatuksia

"Haluatko sä vauvan? Mä haluaisin pikkuisen meille." "Öö... Juu, joskus kai." "Milloin? Nyt heti?" "Öö, ehkä joskus myöhemmin..." "Milloin myöhemmin?" "Öö....."

Vittu. Raksu haluaa vauvan miun kanssa. Voihan helvetinhelvetinhelvetti!!! Minusta miksikään äidiksi ole, kun en osaa ottaa vastuuta edes itsestäni. Miten tällainen itseään viiltelevä "aikuinen" voisi rueta kasvattamaan pientä ihmistä? Siitähän tulisi mielenvikainen ennen viidettä syntymäpäiväänsä. Ja mähän olen aina ollut sitä mieltä, että lapset on kivoja niin kauan, kun ne ei oo omia. Mä siis vihaan lapsia. Miten tästä nyt sit voi selvitellä itsensä pihalle? Sterilisaatio? Muutoin hyvä, muttei sitä tehdä synnyttämättömille... Hmm...

Ongelmahan varmaan ratkeaisi, kun saisi itsensä laihtumaan sinne hamaille lukemille. Silloin olisi varmaan mennyttä hedelmällisyys eikä tarvitsisi kuin "katua" ettei voi saada lasta. Tai mistäs mä tiedän, etten mä jo ole maho. On tässä sen verran ennätetty pelleillä tämän elämän kanssa. Menkat tulee ja laihimmillaankin on tullut, mutta sehän on vain kemiaa... Ilman pillereitä normaalipainossa niitä ei tullut. Ehkä tästä ei tarvitsekaan huolehtia sen kummemmin? Silti ei uskalla jättää pillereitä pois vain Raksun mieliksi. Jos sattuukin, että tärppää.

Toisaalta miekin ehkä kenties sitten joskus haluan lapsen (siis kohtahan se on jo myöhäistä...), mutta en nyt. Miun pitää olla siinä vaiheessa terve päästäni, en halua enkä saa pilata toisen viattoman ihmisen elämää omilla ongelmillani. Ahdistaa vaan koko ajan se ajatus, että toinen olisi jo valmis isäksi ja mä en osaa ajatellakaan, että mulla olisi vauvakuume. Sitä ei ole koskaan tullut. Olen lähinnä kauhistellut vauvoja. Miun mielenterveys (siis mikä mielenTERVEYS? Sairaus paremminkin) ei kestäisi vauvaa.

Ja sitäpaitsi, tällä hetkellä päähän mahtuu vain laihtuminen (tosin siinäkään en näytä onnistuvan ainakaan heti, mutta ehkä jo pian?). Ehkä pitäisi viiltää itseään Raksun nähden, joskos se sitten uskoisi, ettei vauvan ehdottelu ollut sopivaa. Palaan kukkaruukkuun.

1 kommentti:

inkeri. kirjoitti...

Mulla on ollut miehen kanssa paljon samanlaisia puheita. Tottahan tahtoisin itsekin perheen ennenpitkää, mutta en nyt, enkä kyllä tiedä että koska... Tuntuu, ettei oma pää kestäisi vielä, kun en osaa tämän ikäisenä huolehtia itsestänikään vielä, niin mitenkäs sit jostain toukasta? Keskosena syntyis kuitenkin. :c Toiselle on vaikea selittää asia niin, että ymmärtäis, kun se vakaasti on sitä mieltä yhä, että turhauttaa että sen 27-vuotiaalla vaimolla on 17-vuotiaan teinitytön ongelmat, eh...